reklama  
   
Domů > Zprávy

Zimní nafta v autě snadno zamrzne, ukázal test


velikost textu:
     
30.ledna 2013 00:00
 

Autokluby z Německa a Rakouska zjišťovaly, proč každým rokem zůstávají při velkých mrazech stát tisíce aut jezdících na dieselové palivo.


Aral (ilustrační)
V laboratoři testované vzorky nezklamaly, ale v autě nafta zamrzla 

Až do konce února musí čerpací stanice prodávat naftu odolávající až 20stupňovým mrazům. 

Technici autoklubu přivezli do laboratoře vzorky nafty od čtyř čerpacích stanic. Všechny v laboratorním testu obstály, normu splnily.

To však mnohdy nestačí. Protože když stejné palivo nalili do nádrží dvou testovacích aut, nafta zamrzla dříve než při laboratorním testu.

Svou roli sehrála nejen kvalita paliva, ale také konstrukce a umístění palivového filtru v autě. Když hodně mrzne, krystaly parafínů, které se vytvářejí v naftě, filtr ucpou a motor nenaskočí.

Nejdříve autoklub vyzkoušel čtyři vzorky nafty v Opelu Insignia.

Palivo koupené u čerpací stanice Total mělo podle laboratorních testů vydržet mráz až do minus 31 stupňů Celsia.

Motor zkušebního opelu však nenaskočil už při minus 19 stupních. 

Podobným výsledkem skončila zkouška s naftou od Aralu. V laboratoři obstála i při minus 26 stupních, ale v Opelu Insignia bylo stejné palivo nepoužitelné při minus 19 stupních.

Na vině je umístění palivového filtru na podvozku auta v blízkosti nádrže insignie. Povětrnostním vlivům vystavený filtr nezachrání ani jeho elektrické vyhřívání.

Lépe obstála nafta zakoupená u pump Agip a Shell. Palivo od čerpací stanice Agipu v laboratoři vydrželo 29stupňový mráz, od Shellu 23stupňový.

V palivovém systému Opelu Insignia obě nafty bezproblémově fungovaly do minus 22 stupňů. Slibovanou a předepsanou odolnost do minus 20 stupňů paliva zvládla.

Druhým testovacím vozem byl Volkswagen Golf předchozí generace. 

Podle statistik ADAC nemívají jeho majitelé problémy se zamrzající naftou. Naproti tomu Opelu Insignia je v tomto ohledu v žebříčku autoklubu nejhorší. 

Golf potvrdil, že si poradí s naftou lépe než opel. Insignia s palivem od Shellu při minus 22 stupních nenastartovala, zatímco golf se stejnou naftou běžel i při minus 28 stupních.

Podle ADAC je vyhřívání palivového filtru v opelu slabé. Ten se v mrazu ucpe a nafta neprojde k motoru.

(buč)


 
Čtěte dále na téma:
ADAC
 

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

27.6.2019 3:40:58
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku