Mýto na německých dálnicích vyvolává vášně. Nejen v Německu, ale také v Rakousku nebo Nizozemsku
Podle ADAC vybere Německo na známkách méně, než utratí za jejich tisk, prodej a kontrolu.

Německo má novou vládní koalici a ta má ve svém programu zavedení mýta pro osobní auta.
V současnosti platí za použití dálnice v této zemi pouze kamiony.
Všichni němečtí majitelé osobních aut však platí roční daň.
Například vlastník nové Škody Octavia 1,6 TDI ročně státu pošle 152 eur. V přepočtu asi 4200 korun.
Auta přijíždějící do Německa ze zahraničí však neplatí za použít dálnice ani cent.
Nová koalice chce zavést právě pro zahraniční vozidla dálniční známku. Její nápad však naráží na velký odpor.
Proti jsou sousední země, proti možná budou orgány Unie, proti je také německý autoklub ADAC.
Tuzemský autoklub ÚAMK však naopak souhlasí: „Chápeme celou situaci, jelikož toto řešení je ve prospěch infrastruktury,“ uvedl v tiskovém prohlášení šéf českého autoklubu Oldřich Vaníček.
Nejostřeji proti zavedení mýta pro zahraniční auta vystupuje německý autoklub ADAC.
Nechal si zpracovat studii, která ukázala, že by stát na výběru mýtného získal asi 262 milionů eur ročně.
Systém výběru mýtného - tisk vinět, jejich prodej a kontrola - by však spolkl větší sumu. Podle ADAC asi 300 milionů eur.
Autoklub míní, že politici ze strany CSU, kteří si dali výběr mýtného pro cizince do programu, celou věc pojali populisticky.
Tvrdí, že vyberou podle ADAC nereálných 800 milionů eur.
ADAC uvádí i sérii dalších argumentů proti dálničním známkám.
Německo ročně vyinkasuje od motoristů 53 miliard eur. Do silnic však z této částky investuje jen 19 miliard. Zbytek utratí jinde.
Zahraniční řidiči už nyní zaplatí téměř dvojnásobně více, než kolik stojí opotřebení dálnic a silnic jejich vozidly. Tankují totiž u německým pump a zaplatí při tom daň z paliva.
Někteří řidiči by objížděli dálnice po okreskách a tím by zatížili obce emisemi výfukových plynů a hlukem.
A pak je tu ještě jedno tvrzení, s kterým přichází nejen ADAC: Diskriminace cizích státních příslušníků je v zemích EU zakázaná.
Dva státy už se ozvaly: Nizozemsko a Rakousku si stěžují, že taková diskriminace je nepřípustná.
(buč)
Čtěte také:
Ceny dálničních známek pro rok 2014 v zahraničí: Rakousko zdražuje