reklama  
   
Domů > Zprávy

Jak zvládnout střet s přemnoženým kancem? Ve vyšší rychlosti se mu nevyhýbejte


velikost textu:
     
12.prosince 2013 00:01
 

Zdejší lesy jsou plné divokých prasat, která jsou nebezpečná také pro řidiče. U lesů je proto vhodné ubrat plyn.


ADAC
V noci je nutné rychle přepnout dálková světla na tlumená 

Podle německého autoklubu ADAC, který simuloval řadu crash testů mezi autem a lesními zvířaty, je lepší jezdit v okolí lesů maximálně rychlostí 80 km/h.

Pokud řidič spatří srnu nebo divočáka ne vzdálenost 60 metrů před svým autem, má do této rychlosti šanci zastavit. Při vyšší ne.

Brzdná dráha auta jedoucího rychlostí 60 km/h je okolo 35 metrů. Pokud ukazuje ručička rychloměru 80 km/h, musí řidič počítat s brzdnou dráhou asi 55 metrů.

Tyto vzdálenosti platí, když není silnice mokrá nebo pod sněhem a pro auta s kvalitním zimním obutím. V jiném případě se brzdná dráha prodlužuje.

Když jede auto rychlostí 100 km/h, potřebuje k zastavení alespoň 80 metrů. Pokud řidič postřehne překážku právě 60 metrů před autem, narazí do zvířete v rychlosti 61,1 km/h.

Ještě menší šanci zabránit nehodě s divokou zvěří má řidič ve tmě, za šera nebo když prase vkročí na silnici těsně před jedoucí auto.

ADAC rozhodně řidičům radí, aby se nepokoušeli zvířeti vyhnout. Menší následky mívá srážka s kancem nebo srnou.

Největší riziko takové nehody přichází po ranním rozbřesku, kdy divoká zvěř hledá něco k snědku a je ve větším pohybu než během dne.

Při jízdě okolo lesa by řidič měl být připravený na rychlé zabrzdění. Oči by měl mít na stopkách ještě více než jindy. Zrak má cílit na okraje silnice.

Důležité je také udržovat větší odstup od aut jedoucích vepředu. Aby šlo rychle reagovat na jejich brzdné manévry.

Když se na silnici objeví srna, jelen nebo divočák, je nezbytné zašlápnout brzdu na podlahu a pevně držet volant. Pokud to řidič stihne, vyplatí se zatroubit a přepnout světla na tlumená v případě, že do té doby svítil dálkovými.

Autoklub nedoporučuje řidičům zkoušet se při vyšší rychlosti zvířeti vyhnout. Taková nehoda často končí nárazem do stromu nebo do protijedoucího auta.

Nadějí pro blízkou budoucnost jsou automatické brzdové systémy, které se právě začínají prokousávat do aut. Samy rozpoznají překážku a buď auto úplně zastaví, nebo alespoň sníží před nárazem jeho rychlost.

O CRASH TESTU AUTA S DIVOČÁKEM ČTĚTE ZDE

(buč)


Čtěte také:

Test střetu se zvířetem: lepší je narazit než zkoušet se vyhnout

Nákup z hobby marketu může zdemolovat auto zevnitř a zranit řidiče

Jednoduchá karta má zachránit tisíce životů


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.4.2021 23:06:00
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku