reklama  
 
 
Domů > Zprávy

Jak správně používat klimatizaci ve velkém horku


velikost textu:
     
11.července 2015 12:01
 

Vedro v autě prodlužuje reakce řidičů a řidiček, za následek může mít těžké nehody. Stále běžnější výbavou aut se proto stává klimatizace, její správné používání si však žádá dodržování několika pravidel.


GTÜ
Teplota v interiéru auta by se měla pohybovat mezi 20 a 24 stupni Celsia 

První zásadou je pokud možno nezaparkovat auto na přímém slunci. Aby se teplota interiéru nevyšplhala přes 50 stupňů Celsia.

Pokud se v autě mezitím usídlilo nesnesitelné horko, je zapotřebí jej vyvětrat.

Nejdříve nastartujte motor, otevřete průduchy ventilace a stáhněte okna nebo otevřete dveře. Aby se teplý vzduch dostal co možná nejrychleji ven. Klimatizaci zapněte na nejvyšší stupeň chlazení.

Po asi třech minutách okna zavřete. To samé platí pro střešní okno, pokud jej auto má.

Poté je dobré zapnout vnitřní cirkulaci vzduchu na ovladači v nabídce ventilace. Vzduch uvnitř auta se tímto způsobem rychleji ochladí.

Po dalších pěti minutách už je lepší vnitřní cirkulaci vypnout. V jiném případě nebude vzduch v kabině dostatečně čistý, mohou se navíc začít mlžit skla.

Ledový vzduch z klimatizace by nikdy neměl mířit přímo na tělo. Jinak hrozí nachlazení.

Proto se vyplatí nechat vzduch proudit do kabiny skrze výdechy ventilace směřující na čelní sklo. Přímý kontakt s mrazivým vzduchem je v takovém případě vyloučen.

Přílišný chlad lidskému organismu nesvědčí. Proto se to nemá s intenzitou chlazení interiéru auta přehánět.

Lékaři doporučují, aby pokud možno nečinil rozdíl mezi venkovní a vnitřní teplotou více než pět stupňů.

Vhodná teplota v interiéru se pohybuje mezi 20 a 24 stupni Celsia.

Alespoň před cílem cesty je dobré zmírnit chlazení. Aby po vystoupení z auta nezažil organismus šok spojený s rychlou změnou teploty.

Také kvůli baktériím, které se mohou objevovat v klimatizačním systému, je dobré asi tři minuty před ukončením jízdy tlačítko chlazení vypnout.

Samotná klimatizace potřebuje jednou za pár let doplnit. Rychlost vypotřebování chladicí náplně souvisí s četností jejího používání. Nutnost návštěvy servisu pozná řidič snadno – intenzita chlazení klimatizace začne klesat.

(buč)


Čtěte také:

Parné léto v autě: tělo trpí, lépe se jezdí ráno a večer


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.1.2017 7:05:02
reklama
  reklama