reklama  
   
Domů > Zelená auta

S elektromotorem přes 500 kilometrů: Chevrolet Volt MPV5


velikost textu:
     
12.května 2010 00:02
 
Studie Chevrolet Volt MPV5, představená automobilkou na letošním autosalonu v Šanghaji, je plnohodnotným rodinným autem pro krátké i dlouhé cesty, který pohání elektrický proud. Baterie a elektromotor zastanou jízdy všedního dne s nulovými emisemi, delší cestování pojistí spalovací generátor pod kapotou.

Chevrolet
Za tvary studie Chevrolet Volt MPV5 by se nemuselo stydět ani leckteré hranaté SUV  

 

Generátor Chevroletu Volt, ale i studie MPV5 stejně jako evropského Opelu Ampera nepohání kola, ale dodává energii baterii. Ta zase zásobuje silou účinný elektromotor.

Pohon elektrickým proudem je mnohem efektivnější, než když se hnací síla na kola přenáší přes převodovku přímo ze spalovacího motoru. Na rozdíl od hybridů, které mají elektromotor a ještě spalovací agregát, jezdí Chevrolet Volt MPV5 pouze na elektřinu.

Díky tomuto systému je vůz schopný ujet mnohem větší vzdálenosti než elektromobily dobíjené jen ze zásuvky. A je účinnější než hybridy, které ujedou pár kilometrů na elektřinu a zbytek cesty se spoléhají na klasický spalovací motor.

K dennímu popojíždění využívá MPV5 baterii a elektromotor. Baterie se nabíjí běžným způsobem ze zásuvky a čistě elektrický pohon vydrží s plně obsazeným autem odjezdit něco málo přes 50 kilometrů. Na každodenní jízdy do práce a zpět nebo s dětmi do školy to stačí.

Pokud je potřeba jet dál, přihlásí se o slovo generátor o objemu 1,4 litru. Ten spalováním benzinu nebo biopaliva dobíjí baterie, a dává tak elektromotoru energii k ujetí dalších 480 kilometrů.

Chevrolet Volt se chystá vyrazit na silnice příští rok

 

Kombinovaný pohon je podle automobilky vhodný jak pro kompaktní vůz velikosti Chevroletu Volt, tak pro minivany nebo tak zvané crossovery, kterým je i MPV5. Tedy auta s vizáží SUV, ovšem schopná vozit v pohodlí pět i více lidí na velké vzdálenosti.

Automobilka Chevrolet postavila rodinný vůz s názvem MPV5 na bázi Chevroletu Volt, který má vyjet na silnice už příští rok. Studie minivanu narostla oproti předloze o nějakých 18 centimetrů do délky i do výšky, do šířky pak o sedm.

Výška 161 cm zajistí dostatek místa nad hlavou, šířka 187 cm i potřebnou vůli v ramenou. Sklopením a překlopením sedadel ve druhé řadě vznikne prostor 1764 litrů hodný malé dodávky a dodává autu na praktičnosti.

Za druhou řadou sedadel skrývá MPV5 velikánský kufr o objemu 863 litrů, který pojme zavazadla i pěti cestujících. Velkorysý objem je dán délkou vozu nepatrně přes čtyři a půl metru, která je běžná pro minivany střední velikosti, například Renault Grand Scénic nebo Peugeot 5008.

(rub)

Čtěte také:

Elektrický Renault Fluence Z.E. nebude dražší než auta na naftu

Evropská unie chce dohlížet na zavádění elektromobilů v členských zemích



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.4.2021 18:54:54
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku