Důvěru v elektrický pohon má posílit dlouhá záruka na baterii

Záruka na lithium-iontovou baterii vyprší až po osmi letech provozu nebo ujetí zhruba 160 tisíc kilometrů. Bude pokrývat všech 161 součástí elektrického pohonu.
GM velkorysou záruku nabízí k elektromobilu Chevrolet Volt, jehož evropská verze se bude jmenovat Opel Ampera. Pohání ho elektrický proud z baterie, ten ale může auto vyrobit i z benzinu a značně si tak prodloužit dojezd.
Až Chevrolet Volt letos v říjnu či listopadu vyrazí do amerických ulic, prvních 65 kilometrů urazí na elektřinu z baterie. Až ji vyčerpá, začne jeho generátor, který spaluje benzin, baterii dobíjet. Auto tedy žene dopředu vždy elektrický proud.
Když majitel auto doma zaparkuje, připojí ho k zásuvce a baterie se během čtyř až deseti hodin plně dobije, záleží zda při napětí 240 či 120 voltů. Ideálně přes noc.
Největší americký výrobce aut dává na baterii dlouhou záruku, aby zákazníci získali k nové technologii důvěru a nebáli se jí. Na benzinový generátor ve voltu dává záruku také do ujetí 160 tisíc kilometrů, ale jen na pět let.
O tři roky delší záruka na baterii je dána také její proklamovanou životností. Tu prodlužuje systém chlazení a ohřívání baterie, který udržováním optimální teploty zajistí její optimální chod.
Teoreticky by měla takto ošetřovaná baterie fungovat lépe než vzduchem chlazená baterie v elektrickém konkurentu Nissan Leaf. Záruku japonský výrobce zatím nezveřejnil, auto by se v některých zemích mělo začít prodávat v prosinci letošního roku.
(rub)
Čtěte také:
Vozy na elektrický proud prý automobilový svět nespasí
S elektromotorem přes 500 kilometrů: Chevrolet Volt MPV5
Američané si elektromobil koupí až poté, co jejich dům prověří elektrikář