reklama  
 
 
Domů > Rozhovory

Chystáme revoluci v dětských autosedačkách, tvrdí šéf Cybexu


velikost textu:
     
17.února 2010 00:01
 

Martin Poš je zakladatelem značky Cybex. Dětské autosedačky této německé značky patří mezi nejbezpečnější a tvarově nejlíbivější. 


Petr Buček
Martin Poš založil značku Cybex v roce 2005, za krátkou dobu se dětské autosedačky této značky prosadily v crash testech ADAC na úplný vrchol 

Vaše sedačky jsou bezpečné, designově propracované. Co na nich hodláte v budoucnu změnit? Kam dále se dětská sedačka může vyvíjet?

Budeme se vyvíjet všemi směry. Podívejte se na Apple, to je fantastický příklad, že se dá pořád vymýšlet něco nového. Pracujeme na řadě novinek.

Jaký bude další vývoj sedaček, vy chcete do ní zabudovat malou televizi pro děti, co přijde dále?

Brzy uvedeme novou sedačku, která opět posune hranice bezpečnosti. Sníží nárazové energie o 40 až 50 procent. Během dalších pěti až šesti let chceme dalším skokem zlepšit bezpečnost sedaček, ale o tom ještě nemohu hovořit.

Ukazuje se, že je pro dětský organismus lepší, když kvůli bezpečnosti sedí co nejdéle proti směru jízdy. Jak tomuto trendu přizpůsobíte své sedačky?

Naše sedačky pro děti do čtyř let budou protisměrné. Ale kvůli snazšímu nastupování dítěte bude taková sedačka otočná. Otočíte ji ke dveřím a dítě snadno usadíte.

Nová sedačka Cybex Sirona bude otočná a nabídne i vestavěný monitor


Jak chcete přesvědčit děti, aby se až do čtyř let dívali směrem dozadu? Od jednoho roku už je to moc nebaví, chtějí sledovat co se děje před autem a vidět své rodiče.

Například ve Skandinávii je zcela běžné, že děti do čtyř let jezdí proti směru jízdy a neřeší se to. Toho se nebojíme. Zvláště když se bude zvyšovat zábava dítěte s pomocí monitorů. Spolupracujeme s firmami, které se zabývají vzděláváním dětí a připravujeme pro ně speciální program. Bude to zábava, ale taková, která děti rozvíjí. Další možností je propojení s internetem. Pojedete ze školky a dítě na zadním sedadle může telefonovat s babičkou nebo mámou a povídat si o tom, co bylo ve školce k obědu. Tím posílíme bezpečnost, protože řidič se může soustředit na řízení.

Sedačky prodáváte po celém světě. Kde byl největší oříšek rodiče a státní správu přesvědčit, že jsou v autě důležité?

V Číně. Auto je tam bráno jako symbol společenského postavení. Čeká nás tam ještě hodně práce při přesvědčování lidí, aby sedačky používali. Bude to běh na dlouhou trať. Trochu mi to připomíná českou situaci před 20 lety. Možná to tu byl ještě tvrdší oříšek.

Kde jste v autě sedával jako dítě? Mnozí si pamatují, že kluci uměli stát i na dlouhých výletech uprostřed mezi předními sedadly, aby jim neuniklo, co se kolem děje.

Ve Fiatu 650 jsem lehával na zadním okně. Když jsem byl větší, tak samozřejmě mezi sedadly. Tam je Čína dneska.

Martin Poš začínal u společnosti Concord, která stejně jako Cybex vyrábí dětské autosedačky. Vypracoval se až na generálního ředitele Concordu, poté založil svou společnost. Martin Poš emigroval s rodiči do Rakouska, když mu bylo 10 let.


Měl jste vy osobně nehodu, při které by dětská sedačka ukázala přínos pro bezpečnost?

Bohudík ne. Když jsem dělal pro firmu Concord (výrobce autosedaček pro děti – pozn. red.), musel jsem jedné matce odpovídat na dotazy, proč není naše sedačka bezpečnější. Její dítě utrpělo vážný úraz při autonehodě. Od té doby chci, aby byly sedačky co nejbezpečnější. Nějaký šunt neprodáváme.

Dříve měly sedačky design zaměřený na děti - s různými obrázky míčů, mašinek a panenek. Dnes jsou sedačky spíše doplňkem, který se musí líbit rodičům. Jak došlo k této změně?

Výrobci dlouho zapomínali na rodiče. My to děláme u Cybexu naopak, sedačku navrhujeme jako lifestylový produkt. Předpokládáme, že rodiče mají nějaký svůj vkus a nechtějí se obklopovat dětskými symboly jako jsou kačenky a podobně. Rodiče mají svůj kultivovaný život a chtějí mít do toho začleněné i své děti. Když se vám narodí dítě, taky se nezačnete jinak oblíkat.

Čím je to, že vaše sedačky vyhrávají crash testy?

Do vývoje investujeme nejen peníze, ale také hodně energie. Chceme dělat ty nejbezpečnější sedačky na světě.

Proč někteří výrobci aut dovedou isofixové úchyty v sedadlech zapustit tak hluboko, že připnutí sedačky znamená lámání nehtů a sedřenou kůži na prstech?

Jsou automobilky, které myslí bezpečnost vážně a takové, které sice bezpečnost splní, ale s minimálními náklady.

Jak dlouho podle vás sedačka průměrně v autě slouží?

Plánujeme je v průměru na dva životní cykly. Ale hlavně sedačky pro nejmenší slouží i více než dvěma dětem.

Petr Buček


Čtěte také:

Není jedno, jak dětská autosedačka vypadá, říkají její tvůrci

Test autosedačky Cybex Solution X2-Fix: jak praktická je nejbezpečnější sedačka

Test dětských autosedaček ADAC 2011 odhalil pět nebezpečných


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.8.2018 10:12:45
reklama
  reklama