reklama  
 
 
Domů > Spodní články

Auta se spotřebou necelý litr nafty na 100 km budou za dva roky na prodej v Evropě


velikost textu:
     
27.ledna 2011 00:03
 
Volkswagen se chystá za pár let vyrobit malou sérii ultraspořivého auta XL1 a nabídnout ho nejdříve zákazníkům doma v Německu. Dvoumístný vůz z velké části postavený z dílů z uhlíkových vláken potřebuje jen 0,9 litru nafty na ujetí stovky kilometrů. Extrémně nízké jsou i hodnoty vypuštěných emisí.

Volkswagen
Sportovní vůz se spotřebou dvanáct litrů? Kdeže, toto dvoumístné UFO si vystačí na sto kilometrů s necelým litrem nafty. 

 

Volkswagen se k projektu „litrového“ auta vrací opět po několika letech. Ještě dříve mu předcházel vůz s třílitrovou spotřebou na bázi modelu Lupo.

Za obdivuhodně nízkými nároky na palivo stojí mimo jiné karoserie z karbonových dílů, která je velmi lehká. XL1 se právem může nazývat ekologickým vozem, vypustí jen 24 g oxidu uhličitého na kilometr. Dnešní auta se přitom jen výjimečně dostanou pod sto gramů.

Dvoumístné auto váží pouze 795 kilogramů. Pohánět ho bude kombinace elektromotoru a naftového přeplňovaného dvouválce o objemu 800 kubických centimetrů a výkonu 48 koní.

Doutníkový tvar XL1 snižuje odpor vzduchu a napomáhá úspoře paliva

 

Elektromotor s výkonem 27 koní, jehož lithium-iontová baterie se bude nabíjet z běžné elektrické zásuvky, zvládne s vozidlem ujet na elektrický proud 35 kilometrů. Vůz bude částečně doplňovat do baterie energii, která vznikne při brzdění. Rychlostní stupně bude měnit sedmistupňová převodovka DSG. 

Futuristické vozidlo není hudbou daleké budoucnosti. „Se sériovou výrobou chceme začít v roce 2013,“ uvedl předseda dozorčí rady VW Ferdinand Piëch pro server Automotive News. Stalo se tak v katarském Dauhá, kde se německá automobilka blýskla s prototypem XL1.

Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn prozradil záměry automobilky nabídnout XL1 ponejprv doma v Německu. Později přijdou na řadu trhy ve Spojených státech a Číně.

Ne, to není záběr ze sci-fi filmu, jen záď auta, které bude brázdit Německo za dva roky

 

VW zatím plánuje postavit 100 automobilů z karbonu. Cenu představitelé automobilky zatím neuvedli, jen lakonicky potvrdili, že „auto bude na prodej“.

Dodali ale, že ceny dříve velmi drahých materiálů a technologií klesají, auto by tudíž mělo být dostupné. Jako příklad uvedli cenu karbonových dílů pro první prototyp auta s litrovou spotřebou z továrny VW.

Před několika lety díly z uhlíkových vláken pro jediné auto přišly na 35 tisíc eur. Karbonové součástky pro XL1 jsou prý sedmkrát levnější. Cenu by neměla šponovat ani baterie, v roce 2013 prý bude lithium-iontová baterie stát mezi 200 a 250 eury.

(rub)

Uvnitř vládnou čisté linie v lehkém retrostylu

ÚSPORNÝ VOLKSWAGEN NA VIDEU:

 


Čtěte také:

Srovnání elektromobilu s běžným autem: co je stejné, a co je úplně jinak?

Mazda 2 by od příštího roku měla jezdit za 3,33 l/100 km, a není to hybrid

Hybridy jsou nadále nejzelenější, ani diesely nejsou o moc horší



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.11.2017 16:23:54
reklama
  reklama