reklama  
   
Domů > Spodní články

Test Opelu Astra ST 1,4 turbo: elegantní auto, které klame tělem


velikost textu:
     
9.června 2011 00:01
 

Na první pohled leckoho může napadnout, že právě spatřil nějaký nový volkswagen. Opel Astra kombi neboli ST má elegantní dlouhou karoserii připomínající v Česku oblíbené passaty. I když je astra o třídu menší.


Petr Buček
Nový kombík Opel Astra je na svou kategorii hodně dlouhý 


Češi rádi kupují kombíky a nižší střední třída aut v čele s Octavií Combi je v tuzemsku nejoblíbenější.

A že letos dostává škodovácký bestseller velmi zajímavou konkurenci, dokazuje nejen testovaný Opel Astra, ale také další novinka v podání Fordu Focus kombi.

Redakce AutemBezpečně.cz otestovala Astru ST s motorem 1,4 turbo a výkonem 140 koní.

Kterým směrem se nový kombík od Opelu vydává, prozrazuje jeho název. Zatímco předchůdce nesl označení Caravan a chtěl být praktickým parťákem na dlouhých cestách, novinka dostala do vínku slova dvě – Sports Tourer.

A je jasné, že s tímto jménem útočí na řidiče, kteří si občas za volantem sebe sama představují v helmě a závodní kombinéze.

Dobrá zpráva pro obě skupiny – sportovní karoserie nepostrádá eleganci a kombík je stále praktický, ať už jeho název spíše volá po svezení na závodním okruhu než po poklidné jízdě po okreskách Pelhřimovska.

OPEL ASTRA ST 1,4 TURBO (103 kW/140 k) - BEZPEČNOST A CENA

Crash testV crash testech Euro NCAP získal Opel Astra maximální počet pět hvězdiček (více o testu zde)
Airbagy4 airbagy k základní výbavě Essentia (další dva za příplatek 7700 Kč), šest airbagů od druhého stupně výbavy Enjoy.
ESPV základní výbavě
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech
CenaS testovaným motorem 1,4 Turbo (140 k) od 428 000 Kč. Nejlevnější verze s motorem 1,4 (100 k) přijde na 357 900 Kč. Dieselové provedení od 432 700 korun. 

Poznámka:  červen 2011

 

Dlouhá karoserie Astry ST

Že vám připadá srovnání Opelu Astra ST s tradičně větším Volkswagenem Passat divné? Podívejme se na délku obou aut, ale nejen jich.

Protože stranou nesmí zůstat Škoda Octavia Combi – tuzemský kombíkový hit. Mladoboleslavský „stěhovák“ proslulý svou robustností v nižší střední třídě je dlouhý 4,57 centimetrů. Astra ST má na délku o 18 centimetrů více než předchůdce Caravan, měří 4,7 metru. A Passat kombi je už jen o něco málo protáhlejší – měří 4,77 m.

Příplatková výbava Flex-Ride dává možnost volby nastavení tlumičů mezi komfortním a sportovnějším tužším odpružením

 

Uvnitř Astry však není znát, co napovídá pohled zvenčí. Místa je tu jako v nižší střední kategorii, kufr je dokonce s 500 litry o 100 litrů menší než v octavii kombi. I tak je pět set litrů dost pro běžný rodinný výlet.

Podobně jako u krátké Astry tedy platí, že zvenku vypadá tento opel větší, než jaký nabídne vnitřní prostor.

Ke kladům interiéru patří jeho zpracování. Působí kvalitně, palubní deska je zajímavá. Příznivci tlačítek si přijdou na své.

Sedadla patří k výborným, řidič se cítí jako v bavlnce. Testovaný vůz dostal do výbavy příplatková (12 500 Kč) „ergonomická sedadla“, které nabízejí seřízení šesti směry – mimo jiné mají také manuálně prodloužitelný sedák.

Ten se jednoduše povytáhne nebo zatlačí zpět podle požadavků na pohodlí.

Dobrou pohodu naruší snad jen horší výhled z Astry ST. Protáhlá silueta karoserie je trochu nepraktická pro orientaci kolem vozu. Zadní parkovací senzory přijdou vhod.

OPEL ASTRA ST 1,4 TURBO (103 kW/140 k) - HODNOCENÍ

PřednostiAtraktivní design, velmi solidní zpracování, komfortní i stabilní podvozek, příjemná přední sedadla s širokými možnostmi nastavení
SlabinySpotřeba testovaného motoru byla vysoká, Astra ST působí dojmem většího vozu, než jakým ve skutečnosti je

Pramen: AutemBezpečně.cz



Náš TIP: Porouchalo se Vám turbo? Podívejte se na nabídku repas turba se zárukou až dva roky!


 

Turbomotor prahne po palivu

Testovaný Opel Astra Sports Tourer poháněl benzinový motor 1,4 turbo s výkonem 140 koní. Je vhodný pro ty, kteří rádi jezdí svižně a chtějí být všude první. Spořivější motoristé by měli sáhnout radši po některém z dieselů v nabídce Opelu.

Testovaný kus se 140 koni výkonu si žádal vždy nějakou dobu na přivyknutí – výkonný motor se pral se spojkou, která zabírala neobvykle nahoře.

Přeplňovaná čtrnáctistovka jezdila ve městě bez rozpaků i za 13 litrů na sto kilometrů.  

Dálnice vůz zvládal s apetitem nad hranicí osmi litrů. Ale opět s pohledem upřeným na padající ručičku palivoměru, a tedy při ekonomické jízdě.

Astra ST působí velmi elegantně

 

S nohou přitlačenou víc na plyn a rychlostí neklesající pod povolený limit – kopec nekopec – šla dálniční spotřeba na devět litrů.

Okresky zvládá Astra kombi také podle dravosti jízdy. V ležérním plynutém tempu průměrná spotřeba klesla na 6,9 litru (nižší hodnotu počítač během najetých více než 1000 kilometrů ukázal při ustálené rychlosti okolo 80 km/h na pražském okruhu).

Když za to řidič trochu vezme, pak jezdí po okresních silnicích za osm litrů.

Příjemná překvapení

Astra ST připravila své posádce během testovacích kilometrů také několik příjemných překvapení. Designérům interiéru se povedlo najít hodně odkládacích míst – láhve, cédéčka a další věci přináležící k dlohé jízdě autem lze odkládat na obvyklá místa, ale ta jsou velmi prostorná.

Pozitivní dojem zanechal podvozek Astra ST. Výborně sedí na silnici a také nerovnosti zvládá velmi slušně. 

Petr Buček, Martin Urban 

OPEL ASTRA ST 1,4 TURBO (103 kW/140 k) - TECHNICKY

MotorBenzinový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)103/140
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)200/1850-4200
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)200
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,5
Spotřeba paliva (l/100 km)

8,5 město/5,1 mimo město/ 6,4 kombinace

Emise CO2149 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4698/1814/1535
Rozvor (mm)2685
Pohotovostní hmotnost (kg)cca 1400
Objem kufru (l)500/1550 se sklopenými sedadly 

Pramen: Opel

 


Jak si Opel Astra Sports Tourer povede na trhu s ojetinami?


Předchozí generace Opel Astra Caravan si svoji hodnotu drží poměrně dobře a na trhu s ojetými vozidly patří k oblíbeným modelům. 

Jak dopadne nová Astra ve srovnání se stálicí nejen českého trhu Škodou Octavia Combi? Škoda si drží velmi dobře svoji cenu na trhu s ojetými vozidly, lze předpokládat že si povede o něco lépe než nový Opel Astra. 

Rozdíl se například u tříletých vozů bude pohybovat v řádech desítek tisíc korun ve prospěch škodovky.  

 PŘEHLED ZŮSTATKOVÝCH HODNOT OPELU ASTRA ST A ŠKODY oCTAVIA cOMBI PO 3 LETECH

Model

Cena nového

Zůstatková hodnota

Opel Astra ST Essentia 88 kW

406 000 Kč

194 880 Kč

Opel Astra ST Enjoy 88 kW

416 000 Kč

199 680 Kč

Opel Astra ST Enjoy 103 kW

428 000 Kč

205 440 Kč

Opel Astra ST Cosmo 88 kW

455 900 Kč

214 273 Kč

Opel Astra ST Cosmo 103 kW

467 900 Kč

219 913 Kč

Škoda Octavia combi Prima 90 kW

404 900 Kč

202 450 Kč

Škoda Octavia combi Classic 90 kW

474 900 Kč

223 203 Kč

Škoda Octavia combi Ambiente 90 kW

469 900 Kč

234 950 Kč

Škoda Octavia combi Elegance 90 kW

570 900 Kč

256 905 Kč


Poznámka: Všechny hodnoty odpovídají vozům s přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovkou, šestirychlostní manuální převodovkou, ve stáří 36 měsíců a s 60 000 najetými kilometry.

Alexandr Jordanov, EurotaxGlass´s Czech s.r.o.


 

Čtěte také:

Test Renaultu Mégane Grandtour 1,4 TCe: umně zamaskovaný kombík

Test Volkswagenu Golf 1,6 TDI Blue Motion: velmi úsporný kombík

Hyundai i30cw v testu - pragmatik bez emocí

Test Opelu Astra 1,6 Turbo: dlouhán mezi sobě podobnými


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.4.2021 21:54:26
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku