Test Fordu Focus 2,0 TDCi: sportovní kupé s pěticí dveří
Fordovy pětidveřové vozy patří mezi evergreeny nižší střední třídy a nový Ford Focus opět patří na špici. Na výbornou obstojí jeho podvozek a testovaný turbodiesel mu dává notnou dávku výkonu při nízké spotřebě nafty.
Pětidveřové hatchbacky jsou velmi žádanou kategorií aut všude v Evropě a Česko není výjimkou.
Zákazník může být spokojený. Nemít auto v této kategorii si nikdo z výrobců nedovolí.
A tak je z čeho vybírat. I když jsou si auta této kategorie navzájem svou velikostí i dalšími technickými parametry v mnohém podobná, po stránce designu je každý model poměrně unikátní.
Kdo má rád klasiku a nechce vybočovat, tomu se líbí Volkswagen Golf. Francouzskou školu zastupují designérsky zajímavé vozy Citroën C4 nebo Renault Mégane.
Ani korejské automobilky nezůstávají stranou, Kia cee´d a Hyundai i30 bojují o výslunní nižší cenou a stále lepšící se kvalitou.
Ford Focus už opustil své převratné tvary, které patřily k tomuto modelu, když se představil ve svém prvním provedení jako nástupce modelu Escort.
Od té doby se Focus vydal spíše sportovně laděnou cestou – karoserie působí placatým dojmem a záď připomíná kupé. Také na přídi dává nárazník jako ze sportovního auta najevo, že Focus má rád dynamické svezení.
FORD FOCUS 2,0 TDCi - BEZPEČNOST A CENA | |
Crash testy EuroNCAP | Ford Focus získal pět hvězdiček (více o crash testu EuroNCAP). |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě - čelní, boční vpředu a hlavové stropní. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Vnější sedadla ve druhé řadě mají isofixové úchyty. |
Cena | Nejlevnější pětidveřový Ford Focus s benzinovou šestnáctistovkou s výkonem 105 koní stojí 359 990 Kč. S testovaným turbodieselem 2,0 TDCi přijde na 625 190 korun. K mání jsou však také turbodieselovém mtorory s objemem 1,6 litru a s výkonem 95 nebo 115 koní. Stojí od 414 900 Kč. |
Poznámka: srpen 2011
Stádo koní s malou žízní
Redakce AutemBezpečně.cz otestovala nový Ford Focus s nejsilnějším turbodieselem – dvoulitrovým motorem TDCi s výkonem 120 kW/163 koní.
Spojení silného motoru s výborným podvozkem a příjemným ovládáním – to je to nejlepší, co v sobě Ford Focus skrývá.
Celkovou dynamiku auta podporuje jeho vzhled. Odmysleme si ostře žlutou barvu zkoušeného focusu a podívejme se na jeho linie.
Otvory pro proudění vzduchu na předním nárazníku připomínají ostré závodní auto
Přední nárazník je jako ze sportovní verze focusu, přední a zadní sklo nakreslili designéři Fordu tak, že spolu s dozadu klesající střechou toto auto vypadá jako kupátko. I když má praktickou pětidveřovou karoserii.
Dvoulitrový motor s výkonem 163 koní dává autu dynamiku odpovídající jeho tvarům.
Focus 2,0 TDCi sprintuje rychle z křižovatky a při pohledu na počet koní nepřekvapí, že nemá potíže s předjížděním dlouhých kamionů na okreskách.
Malou pihou na jeho kráse je určitá prodleva do sepnutí turba v nižších otáčkách.
Pak vystřeluje vpřed a moc při tom neodebere z nádrže. Spotřeba se během testu pohybovala okolo šesti až sedmi litrů nafty na sto kilometrů při jízdě po dálnici a ve městě. Na pomalých okreskách klesala na pět litrů.
S rychlým motorem si velmi dobře u testovaného vozu rozuměl také jeho podvozek a přesné řízení.
I když mělo zkoušené auto příplatkové osmnáctipalcové pneumatiky, nebylo vyložené tvrdé.
Jen na hodně nerovných silnicích byly pneumatiky s nízkým profilem znát, pohodlí šlo trochu stranou.
FORD FOCUS 2,0 TDCi - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Ford Focus se musí líbit příznivcům dynamické jízdy - má sportovní design a také velmi kvalitní podvozek i řízení. Dieselový motor měl v testu nízkou spotřebu. |
Slabiny | Sportovní tvarování zádě ubírá prostor pro zavazadla. Palubní deska je příliš masivní. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
reklama
Modely Focus jsou léty ověřené automobily. Nepropásněte dobrou nabídku Fordu Focus.
Masivní palubní deska a její tlačítka
Ráz interiéru určuje masivní palubní deska. Její střední část oplývá řadou ovladačů klimatizace, rádia a navigace.
Ford o novém focusu hovoří jako o autě pro celý svět. Jeho palubní deska stejně jako design karoserie se proto snaží zalíbit širokým masám.
Střední část palubní desky je hodně členitá a masivní
Se sportovním podvozkem a rychlým motorem ladí sedadla s velmi dobrým bočním vedením. Rychlému průjezdu zatáčkou tak nebrání vůbec nic.
Na zadních sedadlech není málo místa, ale ani prostoru na rozdávání. V nižší střední třídě bude v tomto ohledu patřit Ford Focus k průměru.
Objem kufru je u focusu s pěticí dveří a minirezervou pod podlahou jen 316 litrů. Kdo potřebuje vozit větší zavazadla, bude pravidelně sklápět zadní sedadla. Anebo zvolí raději kombíka.
Nakládání zavazadel v testovaném Fordu Focus bylo možné jen po zadní plato. Nad ním se páté dveře ostře lámou v takovém úhlu, který na místo pro tašky a kufry nemyslel.
Sportovně střižená karoserie si tady vybrala svou daň.
Petr Buček
FORD FOCUS 2,0 TDCi - TECHNICKY | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 120/163 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 340/- |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,9 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,8 město/4,4 mimo město/ 5,3 kombinace |
Emise CO2 | 139 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4560/1845/1645 |
Rozvor (mm) | 2770 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1461 |
Objem kufru (l) | Se standardně dodávaným nouzovým rezervním kolem 316 litrů. |
Pramen: Ford
Čtěte také:
Test Fordu C-Max 1,6 EcoBoost: rodinné auto mrštné jako ještěrka
Test Citroënu C4 1,6 VTi: ve znamení komfortu a designu
Test Toyoty Auris HSD: hybrid je tichý a úsporný hlavně ve městě
Test Opelu Astra 1,6 Turbo: dlouhán mezi sobě podobnými