Domů > Spodní články

Test Fordu Focus 2,0 TDCi: sportovní kupé s pěticí dveří


velikost textu:
     
15.srpna 2011 00:01
 

Fordovy pětidveřové vozy patří mezi evergreeny nižší střední třídy a nový Ford Focus opět patří na špici. Na výbornou obstojí jeho podvozek a testovaný turbodiesel mu dává notnou dávku výkonu při nízké spotřebě nafty.


Petr Buček
Na zádi vozí Ford Focus svítilny s výrazným tvarováním 


Pětidveřové hatchbacky jsou velmi žádanou kategorií aut všude v Evropě a Česko není výjimkou.

Zákazník může být spokojený. Nemít auto v této kategorii si nikdo z výrobců nedovolí.

A tak je z čeho vybírat. I když jsou si auta této kategorie navzájem svou velikostí i dalšími technickými parametry v mnohém podobná, po stránce designu je každý model poměrně unikátní.

Kdo má rád klasiku a nechce vybočovat, tomu se líbí Volkswagen Golf. Francouzskou školu zastupují designérsky zajímavé vozy Citroën C4 nebo Renault Mégane.

Ani korejské automobilky nezůstávají stranou, Kia cee´d a Hyundai i30 bojují o výslunní nižší cenou a stále lepšící se kvalitou.

Ford Focus už opustil své převratné tvary, které patřily k tomuto modelu, když se představil ve svém prvním provedení jako nástupce modelu Escort.

Od té doby se Focus vydal spíše sportovně laděnou cestou – karoserie působí placatým dojmem a záď připomíná kupé. Také na přídi dává nárazník jako ze sportovního auta najevo, že Focus má rád dynamické svezení.

FORD FOCUS 2,0 TDCi - BEZPEČNOST A CENA

Crash testy EuroNCAPFord Focus získal pět hvězdiček (více o crash testu EuroNCAP).
Airbagy6 airbagů v základní výbavě - čelní, boční vpředu a hlavové stropní.
ESPV základní výbavě.
IsofixVnější sedadla ve druhé řadě mají isofixové úchyty.
CenaNejlevnější pětidveřový Ford Focus s benzinovou šestnáctistovkou s výkonem 105 koní stojí 359 990 Kč. S testovaným turbodieselem 2,0 TDCi přijde na 625 190 korun. K mání jsou však také turbodieselovém mtorory s objemem 1,6 litru a s výkonem 95 nebo 115 koní. Stojí od 414 900 Kč.

Poznámka:  srpen 2011


Stádo koní s malou žízní

Redakce AutemBezpečně.cz otestovala nový Ford Focus s nejsilnějším turbodieselem – dvoulitrovým motorem TDCi s výkonem 120 kW/163 koní.

Spojení silného motoru s výborným podvozkem a příjemným ovládáním – to je to nejlepší, co v sobě Ford Focus skrývá.

Celkovou dynamiku auta podporuje jeho vzhled. Odmysleme si ostře žlutou barvu zkoušeného focusu a podívejme se na jeho linie.

Otvory pro proudění vzduchu na předním nárazníku připomínají ostré závodní auto

Přední nárazník je jako ze sportovní verze focusu, přední a zadní sklo nakreslili designéři Fordu tak, že spolu s dozadu klesající střechou toto auto vypadá jako kupátko. I když má praktickou pětidveřovou karoserii.

Dvoulitrový motor s výkonem 163 koní dává autu dynamiku odpovídající jeho tvarům.

Focus 2,0 TDCi sprintuje rychle z křižovatky a při pohledu na počet koní nepřekvapí, že nemá potíže s předjížděním dlouhých kamionů na okreskách.

Malou pihou na jeho kráse je určitá prodleva do sepnutí turba v nižších otáčkách.

Pak vystřeluje vpřed a moc při tom neodebere z nádrže. Spotřeba se během testu pohybovala okolo šesti až sedmi litrů nafty na sto kilometrů při jízdě po dálnici a ve městě. Na pomalých okreskách klesala na pět litrů.

S rychlým motorem si velmi dobře u testovaného vozu rozuměl také jeho podvozek a přesné řízení.

I když mělo zkoušené auto příplatkové osmnáctipalcové pneumatiky, nebylo vyložené tvrdé.

Jen na hodně nerovných silnicích byly pneumatiky s nízkým profilem znát, pohodlí šlo trochu stranou.

FORD FOCUS 2,0 TDCi - HODNOCENÍ

PřednostiFord Focus se musí líbit příznivcům dynamické jízdy - má sportovní design a také velmi kvalitní podvozek i řízení. Dieselový motor měl v testu nízkou spotřebu.
SlabinySportovní tvarování zádě ubírá prostor pro zavazadla. Palubní deska je příliš masivní. 

Pramen: AutemBezpečně.cz


reklama

Modely Focus jsou léty ověřené automobily. Nepropásněte dobrou nabídku Fordu Focus.



Masivní palubní deska a její tlačítka

Ráz interiéru určuje masivní palubní deska. Její střední část oplývá řadou ovladačů klimatizace, rádia a navigace.

Ford o novém focusu hovoří jako o autě pro celý svět. Jeho palubní deska stejně jako design karoserie se proto snaží zalíbit širokým masám.

Střední část palubní desky je hodně členitá a masivní

Se sportovním podvozkem a rychlým motorem ladí sedadla s velmi dobrým bočním vedením. Rychlému průjezdu zatáčkou tak nebrání vůbec nic.

Na zadních sedadlech není málo místa, ale ani prostoru na rozdávání. V nižší střední třídě bude v tomto ohledu patřit Ford Focus k průměru.

Objem kufru je u focusu s pěticí dveří a minirezervou pod podlahou jen 316 litrů. Kdo potřebuje vozit větší zavazadla, bude pravidelně sklápět zadní sedadla. Anebo zvolí raději kombíka.

Nakládání zavazadel v testovaném Fordu Focus bylo možné jen po zadní plato. Nad ním se páté dveře ostře lámou v takovém úhlu, který na místo pro tašky a kufry nemyslel.

Sportovně střižená karoserie si tady vybrala svou daň.

Petr Buček

FORD FOCUS 2,0 TDCi - TECHNICKY

MotorNaftový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)120/163
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)340/-
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)215
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,9
Spotřeba paliva (l/100 km)

6,8 město/4,4 mimo město/ 5,3 kombinace

Emise CO2139 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4560/1845/1645
Rozvor (mm)2770
Pohotovostní hmotnost (kg)1461
Objem kufru (l)Se standardně dodávaným nouzovým rezervním kolem 316 litrů.

Pramen: Ford


Čtěte také:

Test Fordu C-Max 1,6 EcoBoost: rodinné auto mrštné jako ještěrka

Test Citroënu C4 1,6 VTi: ve znamení komfortu a designu

Test Toyoty Auris HSD: hybrid je tichý a úsporný hlavně ve městě

Test Opelu Astra 1,6 Turbo: dlouhán mezi sobě podobnými


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

3.6.2023 20:48:23
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku