reklama  
   
Domů > Testy > Testy aut

Test Škody Octavia Scout 4x4 2,0 TDI: oktávka, která je doma na horách


velikost textu:
     
3.února 2012 00:01
 

Komu se vyplatí investovat do oktávie 700 tisíc korun? Jen tomu, kdo bydlí na horách, využije pohon všech kol a zvýšenou i přídavnými plasty ochráněnou karoserii.


Petr Buček
Zvýšená karoserie Škody Octavia Scout má také posílenou spodní ochranu motoru 


Redakce AutemBezpečně.cz otestovala Octavii Scout v rakouských Alpách. Cestou z Prahy na jih Rakouska do lyžařského střediska Nassfeld, během čtyř dnů ježdění po tamním průsmyku a na trase zpátky do Česka, absolvovala bezmála 1400 kilometrů.

Octavia Scout je právě nyní díky akční ceně dostupnější než dříve. Škodovka dává na tento model slevu 85 tisíc korun, jak už to v českých prodejnách aut chodí, další kus ceny lze stlačit směrem dolů smlouváním.

V ceníku nyní u Octavie Scout s dvoulitrovým turbodieselem a s manuální převodovkou stojí: 676 900 Kč.

Na konci testu továrna přiznala, že právě tento motor trpí závadou, kterou musí mechanici opravit u 12 700 škodovek. Závada se má projevovat lehkým závanem nafty v interiéru. Testovací vůz se tímto neduhem nevyznačoval.

Octavia Scout neboli oktávka pro lyžaře

Testovací tým AutemBezpečně.cz vytvořila dvojice lyžařů mířící do Nassfeldu. "Kam s lyžemi?" zazní otázka při balení.

Buď na střechu, nebo je lze prostrčit otvorem v zadním sedadle. Střešní ližiny jsou u Octavie Scout standardní výbavou stejně jako otvor v zadním sedadle, kterým lze lyže prostrčit z kufru.

Volba padá na druhou variantu, vyrážíme ve dvou a dva páry lyží „okýnko“ v zadním sedadle spolehlivě zvládne.

Cestu do a z rakouského Nassfeldu absolvoval testovaný vůz s průměrnou spotřebou 5,6 litru nafty na 100 kilometrů


Jak už je u octavií kombi zvykem, kolem naložených lyží zůstává k dispozici velký zavazadlový prostor. Kufr má objem 580 litrů (verze s rezervním kolem) a odveze bagáž pro celou rodinu, ne jen pro dva lyžaře.

V našem případě zůstává kufr nabalený na pětidenní lyžařský výlet poloprázdný. Stejně osiřelá jsou zadní krajní sedadla, která rozděluje vyčuhující vak s lyžemi. V pohodě by uvezla další dva dospělé lyžaře, o dětech nemluvě. Když se ještě dá na střechu box, rodina uveze s sebou i proviant na dvoutýdenní lyžovačku.

Vyrážíme na trasu, přes bluetooth se snadno a samo od sebe spojila hudba uložená v řidičově telefonu s audiosoustavou v testovacím autě. 

ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2,0 TDI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crashtesty EuroNCAPŠkoda Octavia získala čtyři hvězdičky z pěti možných - podrobnosti o crash testu zde.
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční a boční hlavové). 
ESPV základní výbavě.
IsofixDva úchyty na krajních zadních sedadlech, za příplatek 900 Kč na sedadle spolujezdce.
Záruka Dvouletá. Za příplatek 5600 Kč rozšířená na 4 roky nebo do 60 tisíc kilometrů. Za 11 100 Kč na 4 roky a 120 tisíc km.
CenaŠkoda Octavia Scout (pouze jako kombík) stojí v rámci současné akční nabídky od 656 900 Kč (s benzinovým motorem 1,8 TSI, 118 kW). S testovaným turbodieselem 2,0 TDI přijde na 676 900 Kč. S automatickou převodovkou je naftová Octavia Scout k mání za 734 900 korun. 

Poznámka:  leden 2012


Na sněhu jako doma, ale s respektem

Jedeme do Alp a těšíme se na sníh. V Praze není. Ale za Benešovem přistávají na karoserii módně bílé oktávie první sněhové vločky. Od té chvíle se menších či větších přívalů sněhu nezbavíme.

Pořádná chumelenice je na krátkém dálničním úseku před Táborem. 

Kde se tu dálnice vzala, proč je tak krátká a kde má pokračování, to mnozí řidiči asi nechápou a ještě dlouhé roky nad tím mohou jen kroutit hlavou. Kompletní dálniční spojení Prahy s Lincem je stále v nedohlednu.

Táborská dálnice staví před Octavii Scout s pohonem všech kol první vážnější test. Auta jedou v pravém pruhu ve vyjetých kolejích, levý je kompletně zasněžený.

Předjíždět, nebo jet raději osmdesátkou spolu s ostatními? Několikrát vyzkoušíme předjíždění a kdo má rád pevnou půdu pod nohama, neměl by to zkoušek ani se čtyřkolkou, ukazuje se.

Auto se několikrát rozvlní, jistotu a bezpečnost při takové jízdě nedává ani auto s pohonem všech kol. Nehledě k tomu, že na kluzkém povrchu je zapotřebí také rychle brzdění a v takové chvíli je záběr všech kol k ničemu.

Přesto je dnešní jízda po sněhu nesrovnatelná s tím, co řidiči zažívali v době, kdy nebyly k mání zimní pneumatiky a auta neměla nejrůznější elektroniku v čele s ABS a s ESP. 

ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2,0 TDI  - HODNOCENÍ

PřednostiProstorná karoserie, nízká spotřeba nafty, velký kufr, současná akční cena.
SlabinyTužší pedály, hlučnější motor.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Spotřeba? Nízká

Směrem do Rakouska i zpátky spotřebovává Škoda Octavia Scout 2,0 TDI v průměru 5,6 litru nafty na 100 kilometrů.

Na okreskách klesá spotřeba pod pět litrů, na dálnici se pohybuje okolo šesti litrů.

Asi padesát kilometrů po Praze před odjezdem do Alp absolvoval testovací vůz s průměrnou spotřebou 8,5 litru nafty na sto kilometrů.

Zatímco na dálnicích i zasněžených okreskách těžko řidič pozná, jestli mu náhodou tu a tam pohon všech kol nepomůže, při každodenních pojížďkách v okolí lyžařského střediska přijde ke slovu každý den. I několikrát.

Ať už je pohon všech kol v jakémkoliv autě, jeho přínos pro záběr na sněhu je skvělý


Jistotu dává při příjezdu k hotelu, který vede do vesničky úzkými serpentinami. Na parkovišti u vleku nevadí Octavii Scout ledovka ani sníh. S přehledem se rozjíždí ať už po kluzké rovince, nebo do sněhem pokrytého kopce.

Chcete si na chvíli zastavit vedle silnice a prohlédnout alpská panoramata? Čtyřkolku namíříte na zasněženou polňačku beze strachu, že poté nevyjedete.

To jsou hvězdné chvíle Škody Octavia Scout, která stejně jako každá čtyřkolka těží z obou poháněných náprav.

Zvýšená verze Scout má navíc k dispozici světlou výšku karoserie 17,9 cm. O čtyři centimetry více než běžná oktávka.

Na suché silnici si řidič pohonu všech kol všimne například v rychle projeté ostré zatáčce. Auto s sebou lehounce škubne. Mnozí to nemusí ani zaregistrovat. 

Octavia Scout využívá technologii 4Motion s mezinápravovou spojkou Haldex s možností přenesení téměř vší síly záběru z přední na zadní nápravu. Na suché silnici směřuje téměř 100 procent výkonu k předním kolům.

Čtrnáct set testovacích kilometrů prověřilo také dvoulitrový turbodiesel pod kapotou Škody Octavia Scout.

Jeho sto čtyřicet koní umí auto slušně přivést do sprintu, dynamika určitě není slabinou tohoto vozu. To se ukázalo v průsmyku pod sjezdovkami v Nassfeldu. Zatáčky ukrajovala s bravurou a hladově hltala kilometry stoupání.

Motor však byl při na podlahu sešlápnutém plynovém pedálu v kabině dost slyšet.

Příští rok se Octavia dočká svého nástupce. Kombík a nová verze Scout přijdou na řadu patrně až se zpožděním.

Petr Buček

ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2,0 TDI - TECHNICKY

MotorNaftový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)103/140
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)320/1750-2500
Poháněná kolaVšechna
PřevodovkaManuální šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)204
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,1
Spotřeba paliva (l/100 km)

7,2 město/4,7 mimo město/ 5,6 kombinace

Emise CO2148 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4569/1769/1533
Rozvor (mm)2577
Pohotovostní hmotnost (kg)1555
Objem kufru (l)580 s rezervním kolem/605 bez rezervy/1655 se sklopenými zadními sedadly

Pramen: Škoda


Čtěte také:

Test Škody Octavia 1,6 TDI s paketem Green Tec: eko za malý příplatek

Test Škody Octavia 1,2 TSI: motor je navzdory malému objemu pružný a tichý


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

18.9.2019 10:09:49
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku