reklama  
 
 
Domů > Testy > Testy aut

Test Peugeotu 2008 1,6 e-HDI: stylový parťák nejen do města


velikost textu:
     
29.října 2013 00:01
 

Jaký je zástupce malých městských SUV, kterým se předpovídá velká budoucnost?


Petr Buček
Peugeot 2008 stojí od 300 tisíc korun 


416 centimetrů na délku, vysoká a robustní karoserie ve stylu terénního auta, příjemný výhled i nastupování – tak vypadá recept Peugeotu na nové městské vozidlo.

Model 2008 stojí od 300 tisíc korun a konkuruje Renaultu Captur nebo Opelu Mokka.

Krátká SUV se stávají hitem. Chystají se je vyrábět i další automobilky.

Ačkoliv si peugeot svými proporcemi nezadá s drsným teréňákem, jeho zákazník nebo spíš zákaznice má mít jiné plány. Chce mít stylové auto do města.

Test AutemBezpečně.cz však ukázal, že vedle města si Peugeot 2008 rozumí také s dálnicí nebo mimoměstskou silnicí. 

Do terénu však není. Nedostává ani za příplatek pohon všech kol, světlá výška karoserie se blíží spíše osobním autům.

Bez výrazného designu by však takové módní auto ani nemělo smysl vymýšlet. Lev s číslovkou 2008 je boubelatý, výrazný a v mnohém připomíná nižšího sourozence v podobě Peugeotu 208. 

Do názvu přibyla nula, technika se moc neměnila, konstruktéři zvedli karoserii o deset centimetrů a nový peugeot byl hotov.

PEUGEOT 2008 1,6 e-HDI - BEZPEČNOST, ZÁRUKA A CENA

Crash testyPeugeot 2008 získal maximální počet pět hvězdiček (více zde).
Airbagy6 airbagů v základní výbavě (čelní, boční, hlavové). 
ESPV základní výbavě.
IsofixDva páry úchytů na krajních zadních sedadlech.
Záruka Dvouletá. Tříletá přijde na 3086/4586 Kč (do 60/100 tisíc km). Čtyřletá stojí 4634/7127 Kč (do 60/100 tisíc km), pětiletá 5735/8918 Kč (do 60/100 tisíc km).
CenaNejlevnější Peugeot 2008 má benzinový motor 1,2 (82 koní) a stojí 300 000 korun. S dieselem 1,4 HDI (68 k) přijde nejméně na 345 tisíc, s testovaným naftovým motorem 1,6 HDI stojí od 381 tisíc korun. 
Výbava Peugeot 2008 se prodává se třemi stupni výbav - Access, Active a Allure. K nejvyšší výbavě lze přikoupit za 11 tisíc korun automatický parkovací systém. Jen k základní výbavě se připlácí 20 tisíc korun za klimatizaci, výbavě Access chybí také rádio.

Poznámka:  říjen 2013


Malý volant, budíky posunuté dopředu

Nové peugeoty se v interiéru v lecčems liší od konkurence. Modely 208, 308 i 2008 dostávají malý volant. 

Na ten si je zapotřebí nejdříve chvíli zvykat, pak se ale zalíbí.

Zabírá méně místa a řidiči s dlouhými nohami jsou překvapení, kolik mají kolem volantu prostoru. S autem se navíc dobře manévruje.

Velmi příjemné je také umístění budíků před řidičem. Jsou posunuté dopředu k čelnímu sklu a řidič je má lépe pod kontrolou.

Palubní deska se vlní v podobném rytmu jako vnější tvary Peugeotu 2008. Testovaný vůz měl uprostřed palubky dotykový displej. Ovládá rádio, navigaci, hudební přehrávač.

Manipulace s ním je přehledná a dá se rychle naučit.

Velmi dobré jsou přední sedadla Peugeotu 2008. Tělo řidiče i spolujezdce v nich najde příjemnou boční oporu, sedáky jsou dlouhé.

Vzadu už je ale přece jen cítit, že jde o auto s krátkou karoserií. Místa pro kolena je tak akorát, když za sebe usednou dvě osoby s výškou okolo 175 centimetrů.

Zadní sedadla není možné posouvat, jak to nabízí konkurenční Renault Captur.

Kufr Peugeotu 2008 však nezklame. Jeho objem nabízí na velikost auta slušných 360 litrů.

PEUGEOT 2008 1,6 e-HDI  - HODNOCENÍ

PřednostiVyšší sezení a větší kufr než u malého auta. Stylový design.
SlabinyAutomatická převodovka neřadí plynule.

Pramen: AutemBezpečně.cz


Převodovku volte manuální

Redakce AutemBezpečně.cz otestovala Peugeot 2008 s dieselovým motorem 1,6 e-HDI a s automatickou převodovkou. 

Tak zvaný robotizovaný automat neřadí úplně plynule.

Hlavně když řidič hodně mačká plyn, provází přeřazení škubání. Buď se řidič naučí při přeřazení ubírat plyn, nebo může řadit sám s pomocí pádel pod volantem.

Kromě škubání má robotizovaná převodovka ještě jednu nectnost. Při manévrování s autem například na parkovišti, kdy se popojíždí dopředu a dozadu jen o desítky centimetrů, vyráží rychle do pohybu. Pomalejší rozjezd by byl příjemnější.

Kdo však zvolí manuální převodovku, nemusí se těchto problémů obávat. Naftová šestnáctistovka s výkonem 92 koní se odvděčí především v městském provozu rychlou akcelerací.

Spotřeba se po sedmi stovkách testovacích kilometrů zastavila na údaji 4,9 litrů nafty na 100 kilometrů.

Na okreskách se pohybovala okolo čtyř litrů, překvapivě nízká byla také v hustém pražském provozu. Tady pomáhá snižovat spotřebu start-stop systém motoru.

V palubním počítači si může řidič nechat zobrazit, kolik minut zůstal jeho motor při popojíždění centrem města vypnutý. Zjistí, že někdy motor neběží i pět či deset minut.

Příjemným dojmem působí podvozek Peugeotu 2008. V zatáčkách se sice naklání, ale udrží zvolenou stopu. Nerovnosti zvládá velmi komfortně.

Petr Buček

PEUGEOT 2008 1,6 e-HDI- TECHNICKY

MotorNaftový přeplňovaný čtyřválec
Výkon (kW/koní)68/92
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)230/1750
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaAutomatická (robotizovaná) šestistupňová
Maximální rychlost (km/h)180
Zrychlení 0-100 km/h (s)13,3
Spotřeba paliva (l/100 km)

4,1 město/3,6 mimo město/3,8 kombinace

Objem nádrže (l) 50
Emise CO2103
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4159/1739/1570
Světlá výška (mm) 1650 
Rozvor (mm)2537
Pohotovostní hmotnost (kg)1320
Objem kufru (l)360/1194 (při sklopených zadních sedadlech)

Pramen: Peugeot


Čtěte také:

TESTY AUT na AutemBezpečně.cz


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

20.7.2018 3:13:35
reklama
  reklama