Městská miniauta uvítají dvě novinky: zvláště Renault Twingo je plný překvapení
Malý renault do města dostane motor vzadu a pohon zadních kol - úplně naopak, než je zvykem. Novinku chystá také středočeská továrna v Kolíně.

Auta mají skoro vždy motor vpředu a pohon předních kol. Až na čtyřkolky a vozy BMW a Mercedes, které zůstávají u pohonu zadních kol.
Nový Renault Twingo vznikl ve spolupráci s pobočkou Mercedesu, značkou Smart. A proto dostává Renault Twingo neobvyklou koncepci "všechno vzadu". Tuzemští řidiči si ji pamatují díky Škodám 105/120 a jejich předchůdcům.
Twingo má pět dveří, víko kufru je ze skla
Twingo bude sourozencem nového Smartu ForFour. Městský renault je dlouhý 3,6 metru a svými tvary připomíná Fiaty 500.
Na rozdíl od italského minivozu jeho francouzský konkurent nabídne dva páry dveří. Zadní dveře jsou přitom opticky zamaskované.
Motor twinga se nachází nad zadní nápravou a pod zavazadlovým prostorem. Nevšední koncepce má přinést větší prostor do interiéru.
Kdo si myslí, že tašky bude možné nakládat také pod přední kapotu, je na omylu. Vpředu najde své místo chladič a další komponenty.
O pohon malého renaultu se postará litrový tříválec na benzin. Jeho výkon bude 65, nebo 90 koní. V nabídce se objeví automatická dvouspojková převodovka.
Nová trojčata z Kolína
Nové miniauto už se chystá do výroby také ve společné středočeské továrně značek Peugeot, Citroën a Toyota.
Jako první odhalil podobu nového modelu Peugeot. Na trhu jej uvede s označením 108.
Na rozdíl od twinga vsadí na klasickou koncepci s motorem vpředu a s pohonem předních kol.
Peugeot 108 bude konkurovat Škodě Citigo, Renaultu Twingo a dalším minivozům
Peugeot slibuje široké možnosti individualizace modelu 108.
Na výběr bude mezi sedmi designovými řadami. Půjde například o květinou výzdobu lakování nebo o horní části karoserie provedenou v jiném odstínu, než má spodní část.
Karoserie budou k mání tří- a pětidveřové, na výběr bude rovněž polokabriolet s textilní střechou.
Podobně jako malý renault dostane i nový peugeot tříválcové motory s výkonem 68 či 95 koní.
(buč)
Také Peugeot 108 bude mít skleněné páté dveře
Čtěte také:
Test Škody Citigo 1,0: miniauto, které nesází na krásu, ale na chytrost