Velkoprostorová auta MPV zvládnou i terén, jakmile mají pohon 4x4
Typicky rodinné karoserie
zaměřené na velký prostor lze pořídit také s pohonem všech kol. Nejnověji
se mezi takovýmito vozy objevuje Seat Alhambra 4WD.

Kdo chce čtyřkolku, má možnost širokého výběru mezi terénně zaměřenými auty SUV. V nabídce vnitřního prostoru a ve srovnání objemu kufru však nemohou konkurovat tradičním „em-pí-víčkům“.
Novým přírůstkem mezi úzkou nabídkou vozů MPV s pohonem všech kol je Seat Alhambra.
S přídomkem 4WD (Four Wheel Drive – pohon čtyř kol) jej španělská automobilka vyrábí pouze s turbodieselovým motorem 2,0.
Stojí 767 tisíc korun a je o 45 tisíc dražší než stejně vybavený model s přední poháněnou nápravou.
Ani ostatní konkurenti nehýří nabídkou motorů. Koncernové dvojče Seatu Alhambra, kterým je populární Volkswagen Sharan, lze pořídit také pouze s dvoulitrovým motorem TDI. Jeho základní cena je ještě vyšší o 45 tisíc korun.
Volkswagen Multivan s pohonem všech kol se hodí do lehkého terénu, ale svou práci odvede dobře také například na zasněžené silnici vedoucí k horské chalupě
Mezi menšími vozy MPV (kterým se často říká také minivany nebo kompaktní MPV), je aktivní opět Seat. Přestože jeho model Altea XL a do terénu oplastovaná Altea Freetrack dostávají karoserii na pomezí kombíku a minivanu.
Zajímavou alternativou může být v této cenové kategorii okolo půl milionu korun také Volkswagen Caddy, který je osobní verzí své užitkové předlohy. A nabízí se dokonce ve dvou délkách karoserie.
Auto na práci bylo vzorem také pro Peugeot Partner Tepee s oběma poháněnými nápravami.
Tradičním zástupcem mezi auty s obrovským vnitřním prostorem je Volkswagen Multivan se širokou škálou dalších verzí. Jeho cena překonává milion korun.
Zájemci dostávají příležitost vybírat rovněž mezi levnější a stále ještě osobní verzí Transporter či na přepravu osob zaměřený model Caravelle.
Anebo naopak mohou sáhnout po cestovatelském Volkswagenu California, která je malým obytným autem. Ani zde nechybí turbodieselová varianta s pohonem všech kol.
(buč)
vELKOPROSTOROVÁ AUTA S POHONEM VŠECH KOL | |
Vůz | Cena (Kč) |
Kompaktní MPV | |
Seat Altea XL 2,0 TDI (140 koní) | 487 900 |
Seat Altea Freetrack 2,0 TDI (140 k) | 616 900 |
Seat Altea Freetrack 2,0 TSI (211 k) | 644 900 |
Seat Altea Freetrack 2,0 TDI (170 k) | 665 900 |
Peugeot Partner Tepee 1,6 HDI (92 k) | 520 800 |
Peugeot Partner Tepee 1,6 HDI (112 k) | 552 300 |
Volkswagen Caddy Trendline 2,0 TDI (110 k) | 579 540 |
Volkswagen Caddy Maxi Trendline 2,0 TDI (110 k) | 650 020 |
Velká MPV | |
Seat Alhambra 2,0 TDI (140 k) | 766 900 |
Volkswagen Sharan 2,0 TDI (140 k) | 811 500 |
Minibusy | |
Volkswagen Multivan 2,0 TDI (140 k) | 1 013 206 |
Volkswagen Multivan 2,0 BiTDI (179 k) | 1 286 428 |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Čtěte také:
Sedmimístná auta: výběr je široký, škodovka zatím chybí
Test Volkswagenu Sharan 1,4 TSI: prostorné auto bez emocí, i bez nemocí
Test Citroënu Jumpy Family: na výlet vezme i dvě rodiny najednou
Jezdit v zimě s autem 4x4 vyžaduje stejnou opatrnost jako s běžným vozem